Large Spinner
زنبور عسل کارنیولان (کارنیکا)

زنبور عسل کارنیولان (کارنیکا)

25 سپتامبر 2020

زنبور عسل کارنیولان (کارنیکا) زیرگونه ای از زنبور عسل غربی است که طبیعی و سازگار با منطقه فرعی Kočevje (Gottschee) کارنیولا (اسلوونی) ، قسمت جنوبی آلپ اتریش ، منطقه دیناریدس ، دشت Pannonian جنوبی و شمال بالکان. این زنبورها به انگلیسی Carniolans یا به اختصار "Carnies" شناخته می شوند . در حال حاضر این زیرگونه دومین نژاد محبوب بین زنبورداران است (بعد از زنبور ایتالیایی). زنبورهای کارنیولان تیره هستند و روی شکم آنها لکه ها یا نوارهای قهوه ای وجود دارد. آنها کمی کوچکتر از نژادهای دیگر زنبورها هستند ، اما به نظر نمی رسد که با توانایی آنها در مرتع و انتقال ذخایر گرده و شهد به کندو ارتباط داشته باشد.

زنبورهای کارنیولان (کارنیکا) همچنین می توانند از مناطق آلپ اتریش ، یوگسلاوی و دره دانوب بیایند. آنها را می توان در بیشتر کشورهای اروپای شرقی از جمله مجارستان ، کرواسی و بوسنی و هرزگوین یافت.

به دلایل مختلفی در بین زنبورداران مورد علاقه هستند ، هرچند توانایی کمی برای دفاع از خود در برابر آفات و حشرات را دارند در عین حال در رفتار با زنبورداران بسیار نجیب هستند.

این زنبورها خصوصاً در تنظیم جمعیت کارگران با شهد ماهر هستند. این به این تنظیمات سریع سطح جمعیت متکی است تا به سرعت جمعیت زنبورهای عسل کارگر را پس از در دسترس بودن شهد در بهار گسترش دهد و دوباره ، هنگامی که تولید شهد متوقف شود و مقدار کمی از آن تولید شود ، به سرعت تولید جوجه را قطع می کند. در این دوره ها با شهد زیاد با جمعیت زیاد کارگر روبرو می شود و در نتیجه مقدار زیادی عسل و گرده در آن دوره ها ذخیره می کند. آنها در برابر برخی بیماری ها و انگل ها مقاوم هستند.


ویژگی های زنبورها / ملکه های کارنیکا ( کارنیولان)

  • زنبورهای Carniolan (کارنیکا) فوق العاده ملایم هستند و کار با آنها آسان است. به دلیل دمای منطقه زادگاه اصلیشان ، در روزهای سرد و مرطوب بیشتر از سایر زنبورهای عسل جذب شهد و گرده می شوند و برای زمستان گذرانی در میان بهترین ها قرار دارند
  • ملایم و غیرتهاجمی هستند که کار را برای زنبوردار آسان می کند
  • قابل نگهداری در مناطق پرجمعیت انسانی هستند
  • وفق پذیری بیشتر با شرایط پیرامون بهتر از سایر زنبورهای عسل در نظر گرفته می شود
  • به ندرت به اشتباه به کندوی دیگر میروند نسبت به سایر نژادها.جهت یابی خیلی خوبی دارند
  • ریتم سریع تولید جوجه دارند و کاهش شهد و گرده موجود باعث کاهش جمعیت می شود
  • عمر کارگران 12٪ بیشتر از نژادهای دیگر است
  • گاهی در فروشگاه های عسل نگهداری می شوند
  • استفاده کم از بره موم

ترجمه و تنظیم: مهندس حسین سیار

ایجاد زنبورستان موفق

آیا علاقمند به ایجاد یک زنبورستان موفق با ملکه های گیلانیکا هستید؟

برای ثبت نام و خرید ملکه کلیک کنید