Large Spinner
زنبورهای بوکفست دانمارک مادران ملکه های بوکفست گیلانیکا

زنبورهای بوکفست دانمارک مادران ملکه های بوکفست گیلانیکا

23 دسامبر 2022

زنبور داری رو درست شروع کن


یک کلنی فقط به اندازه ملکه اش خوب است(کیفیت یک کلنی به کیفیت ملکه بستگی دارد). سویه Buckfast چندین ویژگی دلخواه را با هم ترکیب می کند: سرسختی، بچه ندهی، آرامش و رفتار نجیبانه، سهولت در کنترل و بازدید، مقاومت در برابر عوامل بیماری زا، و توانایی جمع آوری عسل.


مهمترین جنبه مدیریت کندو به ماهیت ملکه مربوط می شود. به همین دلیل است که به دست آوردن یک ملکه واقعی باکفست دانمارک می تواند در پایان روز زنبورداری را لذت بخش تر و سودآورتر کند.


ما از اواخر دهه هفتاد اقدام به پرورش زنبورهای باکفست کردیم. لاین های خالص ژنتیکی برای پرورش از Br. آدام در ابی باکفست با جفت گیری های کنترل شده خالص گسترش داده شده و با استفاده از جفت گیری جزیره ای و با آگاهی از شجره نامه برای ملکه ها و نرها مورد استفاده و توسعه قرار گرفته است.


هر کسی می تواند یک ملکه را برای اهداف پرورش خود انتخاب کند. پرورش Buckfast در دانمارک بر اساس شواهد آماری و انتخاب است. ما سوابق پرورش گسترده، و یک روش ارزیابی دقیق برای شناسایی ملکه هایی که در برنامه پرورش خود استفاده می کنیم، نگه می داریم.






ارزیابی خط ژنتیکی


در Buckfast دانمارک، ما همیشه خطوط و ترکیبات مختلف پرورش را حفظ می کنیم. برای به دست آوردن داده‌های آماری قابل اعتماد، ما گروه‌هایی از کلنی‌ها را که توسط ملکه‌های خواهر رهبری می‌شوند ارزیابی می‌کنیم تا مشخص کنیم آیا یک گروه خواهر خاص در کل فصل زنبورداری خوب و مطلوب عمل می‌کند یا خیر. تفاوت بین خطوط اطلاعاتی را در مورد توانایی و استفاده آتی آنها فراهم می کند.


ارزیابی کلنی


هرگاه یک کلنی را بررسی می کنیم، بر اساس معیارهای ثابت برای ویژگی های زیر، به آن نمره در مقیاسی از 1 (کمترین) تا 5 (بالاترین) داده می شود:

تمایل به بچه دهی، پرخاشگری، و رفتار روی قابها. همچنین به تولید عسل، مقاومت در برابر نوزما و رفتار بهداشتی توجه می شود.


بریدرهای با پتانسیل


از گروه ملکه های خواهر ارزیابی شده، به تدریج فهرستی از بریدرهای با پتانسیل بالا به دست می آید. انتخاب بین یک ملکه و خواهر او اغلب تعادل خوبی است، بیشتر به این دلیل که به ندرت می توان از دو ملکه خواهر از یک نسل به عنوان بریدر در همان سال استفاده کرد. در نهایت دانش و تجربه تولیدکننده در مورد لاین های خود برای انتخاب صحیح لازم است.


سن و عملکرد


بیشتر ملکه ها زمانی که به عنوان بریدر استفاده می شوند دو ساله هستند. آنها اغلب در طول زندگی کاری خود در کلنی های خود باقی می مانند و بنابراین می توان عملکرد آنها را مدت ها پس از بزرگ شدن و جفت گیری دخترانشان زیر نظر گرفت و اطلاعات ارزشمند بیشتری در مورد عملکرد آنها ارائه کرد.




کنترل کیفیت


در Buckfast دانمارک، ما از همان ملکه هایی استفاده می کنیم که به زنبورداران ارائه می دهیم. تمام کلنی های ما، به جز سیستم سلول سازی، توسط ملکه های جفت جزیره ای اداره می شوند. این تجربه قابل توجهی در مورد تفاوت در ویژگی های بین ترکیبات مختلف و دانش اولیه در مورد خطوط به ما می دهد.


علاوه بر این، ما بازخورد حیاتی از مشتریان خود دریافت می کنیم. به دست آوردن اطلاعات در مورد انطباق ترکیب های مختلف با مکان های جغرافیایی مختلف بسیار مهم است.


بهبود خطوط ژنتیکی


زنبور باکفست دانمارک مخلوطی از ژن های چندین گونه مختلف است. برای جلوگیری از همخونی، ذخایر ما نیاز به معرفی دوره ای ژن های جدید دارد. برای به دست آوردن ویژگی‌های ژنتیکی مطلوب، ترکیب‌های جدیدی را برای ادغام احتمالی آینده در خطوط ژنتیکی خود آزمایش می‌کنیم. معرفی ملکه های جدید یکی از سنگ بنای برنامه پرورش ما است. برای امنیت آینده اولویت بالایی دارد. توسعه خطوط ژنتیکی نرها به طور معمول حداقل 10-12 سال طول می کشد، بنابراین ضروری است که یک پروسه کاملاً برنامه ریزی شده برای اطمینان از کیفیت و موفقیت آنها انجام شود.



پرورش ملکه


تولید ملکه های ما معمولاً از اواسط ماه می آغاز می شود. کل فرآیند تولید ملکه به دقت نظارت می شود و برنامه ریزی کامل برای فرآیند پرورش ضروری است. هر مرحله، پیوند لاروها، کلنی های شروع و پایان دهنده، به دنیا امدن شاخونها و تشکیل و بسته بندی کندوچه ها و غیره با دقت برنامه ریزی و انجام می شود. لاروهای ملکه های بریدر متوالی روزانه در فنجان های سلولی شماره گذاری شده، حداکثر 80 سلول در هر استارتر پیوند می شوند. پس از 24 ساعت، سلول ها به فینیشرهای قوی دو ملکه منتقل می شوند. پس از مهر و موم شدن، سلول ها در نهایت برای جوجه کشی در یک محیط کنترل شده به انکوباتورها منتقل می شوند. برای اطمینان از قابلیت ردیابی، تمام ملکه های باکره تازه تفریخ شده با یک کد رنگ مشخص مشخص می شوند، به طوری که هر ملکه ای که در طول فصل بزرگ شده است، بدون هیچ گونه خطر خطا شناسایی می شود. > hossein sayar: در نهایت به زنبورهای جوان کندوچه های شماره گذاری شده معرفی می شوند و پس از حداقل 48 ساعت در انباری تاریک و سرد به یکی از جزایر ما منتقل می شوند.


از طرف دیگر، می‌توان آن‌ها را به ایستگاه جفت‌گیری از راه دور زمینی ما آورد تا با مجموعه وسیعی از نرهای Buckfast جفت شوند و بعداً به‌عنوان ملکه‌های جفت‌گیری تصادفی برای زنبورداران ارسال شوند.


جفت گیری


هنگامی که کندوچه ها آماده شدند، به یکی از جزایر (انتخاب شده برای ترکیبات واقعی) آورده می شوند. این جزایر توسط نرهای تولید شده از ملکه های خواهری قوی پر شده است که بسیاری از نرهای یکسان را تضمین می کنند. کندوچه ها حداکثر به مدت 18 روز در جزیره قرار می گیرند، برای ملکه های تخمگذار بررسی می شوند و متعاقبا به خانه آورده می شوند. ملکه ها تا زمانی که ی شفیره ها سر بسته شود و اولین زنبورهای جدید ظهور کنند، در کندوچه باقی می مانند. پس از انتخاب، ملکه ها ظرف 24 ساعت با پیک ارسال می شوند. 


ترجمه و تدوین مهندس حسین سیار

ایجاد زنبورستان موفق

آیا علاقمند به ایجاد یک زنبورستان موفق با ملکه های گیلانیکا هستید؟

برای ثبت نام و خرید ملکه کلیک کنید